Preskoči na glavni sadržaj

MJEŠTANI BRDSKO-PLANINSKIH SELA S NESTRPLJENJEM ČEKAJU POČETAK RADOVA NA REKONSTRUKCIJI I IZGRADNJI CESTE VRGORAC-STILJA

DOGRADONAČELNIK PERVAN: RADOVI POČINJU POČEKOM SLJEDEĆE GODINE

RAVNATELJ ČALJKUŠIĆ: MOŽDA NA JESEN, AKO DOBIJEMO SVE DOZVOLE

ulaz prema Stiljima

Stanovnici brdsko-planinskih sela Prapatnica, Stilja, Kašča, Mijaca i Poljica na vrgoračkom području s nestrpljenjem čekaju početak radova na rekonstrukciji, odnosi izgradnji nove ceste Vrgorac-Stilja, koja bi u budućnosti bila dio prometne veze između Vrgorca i Imotskog. Projekt je napravljen prije nekoliko godina, prva faza radova obuhvaća sedam kilometra dugu dionicu do Stilja, koja je podijeljena na dvije manje trase po 3,5 km, no radovi nikako da krenu. Zbog toga mještani spomenutih sela ne skrivaju nezadovoljstvo, jer se već desetljećima voze jednom od najopasnijih cesta u Splitsko-dalmatinskoj županiji, uskoj samo nekoliko metara s brojnim odronima i zavojima, bez zaštitne ograde, gdje se dva automobila na nekim mjestima praktički ne mogu razmijeniti. Prije nekoliko godina na ovoj cesti dogodila se teška prometna nesreća, školski autobus se prevrnuo i nažalost smrtno je stradala jedna djevojčica, dok je desetak drugih učenika lakše ozlijeđeno. Tada se kod nadležnih upalio alarm, jednostavno da se mora nešto napraviti s ovom prometnicom kako bi se popravila sigurnost vozača i putnika, napravljen je novi ulaz s dvije trake prema Stiljima, no prilično nepregledan, ali na tome je sve stalo, nikako da se krene dalje.   Stoga ne čudi, što je na trećoj sjednici Gradskog vijeća HDZ-ov gradski vijećnik Josip Granić Švabo iz Kašča, upitao gradonačelnika Borisa Matković i dogradonačelnika Željka Pervana, kad će konačno početi radovi na ovoj opasnoj prometnici.

prometov autobus

- U kontaktu smo sa vodećim ljudima Županijskih cesta po tom pitanju s obzirom da su oni napravili projekt, radovi bi prema nekim informacija mogli krenuti početkom sljedeće godine, odnosno u siječnju, na prvoj fazi projekta- odgovorio je dogradonačelnik Pervan.
Međutim, s obzirom da se već neko vrijeme prolongira početak radova kontaktirali smo i ravnatelja Županijskih cesta dip.ing. Zlatka Čaljkušića, da nam kaže što je zapelo u ovom slučaju.
- Mi ne možemo krenuti u realizaciju projekta bez svih potrebnih dozvola, a to ne ide baš lako. Dobili smo lokacijsku dozvolu, čekamo potvrdu glavnog projekta i parcelacijski elaborata. Vjerujem da bih to mogli dobiti do kolovoza sljedeće godine, pa bi ako sve bude po planu na jesen bi krenuli s radovima- istaknuo je prvi čovjek Županijskih cesta.
No, žitelji ovih sela ne kriju razočaranost još jednom najavom prolongiranja radova, naglašavaju da pored brojnih odrona koje im prijete, muke im  zadaje i ulje na cesti, koje svako malo iscuri iz nekog  školskog autobusa.
MATE PRIMORAC
Izvor: kasce.com

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Porijeklo Primoraca (analiza kroz povijest)

Tihaljina za vrijeme Turskog Carstva Do 1878. godine Tihaljina je ostala u sastavu Turskog Carstva, puna četiri stoljeća. Hercegovački je sandžak osnovan 1470. godine sa sjedištem u Foči. Tihaljina je pripadala nahiji Imota, koja je prvo pripadala Fočanskom kadiluku, pa Mostarskom kadiluku i od šezdesetih godina XVI. stoljeća Imotskom kadiluku koji su tvorile nahije: Imota, Duvno, Buško blato, Ljubuški, Posušje, Gorska župa(sa sjedištem u Vrgorcu), Fragustin(Gornje primorje) i Primorje (Donje primorje sa sjedištem u Makarskoj). Pred strahom od Turaka mnogi su kršćani bježali iz područja koja su Turci nastojali zauzeti. Prvi veliki progon katolika potječe iz vremena od 1516. do 1526. godine, rušene su crkve i samostani, proganjani katolički vjernici, kada je veliki broj katolika prešao na islam. U Tihaljini stoljećima je bilo skromno i siromašno. Budući da kršćani nisu smjeli graditi zidane kuće, niti ih pločom pokrivati, stanovali su u kolibama pravljenim od pruća i blat

In memoriam - brigadir Ante Primorac: I znam da ih i Ante tada sluša ...

Kao da smo jučer bili klinci koji se naganjaju oko nogometne lopte na igralištu. Dječaci koji se u jednom trenutku prepiru, čak i tuku, a već nekoliko minuta kasnije grle kao da se nisu vidjeli čitavu vječnost. Uvjeravali jedan drugoga kako ćemo postati velike face kad odemo iz ovog našeg, skromnog kraja. Svaki od nas imao je svoju viziju boljeg sutra. Bezbrižno smo krojili planove i obećavali jedan drugome da ćemo se uvijek držati skupa. Ni sam tada nisam znao koliko ću pamtiti svaki trenutak proveden s njim. Zbog tih uspomena još sam onaj dječak u dusi. Ali, isti ovaj dječak koji vam ovo priča, ima iza sebe jednu veliku mudrost i iskustvo proizašlo iz ne tako lijepih trenutaka u životu. Moj dječji san o mirnom svijetu uništio je Domovinski rat u našoj skromnoj hrvatskoj. Zemlji koja je samo tražila slobodu, bas kao i mi djeca. Nažalost, tada sam se uvjerio da ne žele svi ljudi na ovom svijetu isto. Koliko je realnost, zapravo ružnija od snova. A od tog stvarnog svijeta dobio sam

OTIŠAO JE JOŠ JEDAN OD NAS: NEDILJKO NEDO VEGAR 1952 – 2014

U mro je pripadnik ratne 4. Gardijske brigade i bojne Zrinski Frankopan, Nediljko Vegar Da, otišao je još jedan od nas. Naš suborac, prijatelj, učitelj... Naš "rod" "...  Bio je Nedo „rod“ svih branitelja i domoljuba. Takva nesebičnost i ljubav za Hrvatsku se rijetko viđa. Bio je naša moralna vertikala! Nadahnuće! Nediljko Vegar je za sudjelovanje u Domovinskom ratu dobio nekoliko odličja, među ostalima i Red Nikole Šubića Zrinskog za iskazanu hrabrost u borbi i višestruko ranjavanje, a  2005. godine umirovljen u činu pukovnika Hrvatske vojske. Nismo mi pred Nedom stajali u pozor zato što je on imao visoki časnički čin. Nedo je  uostalom čin rijetko nosio na odori (a bio je vrhunski časnik i vojnik), nego jednostavno zato što je on bio NEDO VEGAR, sinonim žrtve i borbe za Hrvatsku! Njegovo ime i pojava je značila puno, puno više od bilo kojeg čina i funkcije. Čovjek koji je svojim životom svjedočio kako se voli svoja domovina. Cijeli njegov život je borb